CFR 40

A román vasút első villamos mozdony sorozata a svéd tervezésű szilícium-egyenirányítós 40 sorozatú villamos mozdony, melyet jelenleg is a nagy tömegű személyszállító- és tehervonatok továbbítására használnak. Az első tíz 40 sorozatú mozdony 1965 - 1966-ban Svédországban készült, a többi mozdonyt Romániában gyártották. A 40 sorozatú mozdonyokból az egykori Jugoszláviába, Kínába és 15 kV, 16 2/3 Hz-es rendszerre építve Norvégiába is szállított a román ipar. Az 5100 kW teljesítményű, 40 sorozatú villamos mozdony három tengelyes forgóvázaiban elhelyezett kerékpárjait hat teljesen rúgózott, hullámosáramú vontatómotor hajtja a motor üreges forgórészén átnyúló torziós tengellyel. A 120 tonna tömegű, 120 km/óra legnagyobb sebességű, Co' Co' tengelyelrendezésű mozdony villamos-ellenállás fékberendezéssel is rendelkezik. A mozdony kerékpárjai gumi rugózásúak. A kerékkopások csökkentésére a forgóvázakat kereszt kapcsolat köti össze.  A kisebb módosításokkal készült 41 és 42 sorozatú mozdonyok szerkezeti felépítése alapvetően megegyezik a 40 sorozatú mozdonyokéval.

40-0774-6

2005. március 17.

Felsőzsolca állomáson

2005. március 17.

Felsőzsolca állomáson

2005. március 17.

Felsőzsolca állomáson

2005. március 17.

Felsőzsolca állomáson

Na srácok! Milyen verdám van?

A vezető asztal, a másik oldalról jobb lett volna...

A mozdony egyik forgóváza...már amennyi látszik belőle

vissza a villanyokhoz