MVK Zrt. - FVV villamosok |
◄◄► |
Villamos búcsú Miskolcon 2004. november 25-én |
Miskolc 2004. november 25-én búcsúzott a negyvenkét éven át az utcaképhez tartozó FVV villamosoktól. Ezen a napon az első 100-as pályaszámú és az utolsó 151-es pályaszámú kocsi együtt búcsúztatta a típust. Az első - még Budapesten gyártott - FVV kocsi 1963. október 3-án vizsgázott a városban, és ez a kocsi egyben a vidék első 1100-as típusú kocsija volt. Annak ellenére, hogy új építésű csuklós jármű volt, a XX. század elejének technikáját őrizte meg. Ezt a kocsit 1966-ig még további tíz hasonló jármű követte. 1969-től a járművek teljes gyártását a Debreceni Közlekedési Vállalat főműhelye vette át. Ezt követően a korlátozott, házilagos gyártási kapacitás miatt a csuklós járművek építési üteme a tervezettnél lassúbb volt. 1970-ben Debrecenben elkezdődött a kétoldalt öt ajtóval épített két irányú közlekedésre alkalmas csuklós kocsik gyártása. Az első ilyen jármű Miskolcra került és 140-es pályaszámmal 1970. szeptember 10-én állt forgalomba. Az időközben nagyon magasra emelkedett áruk miatt az FVV kocsikra a vidéki városok már nem tartottak igényt, ezért gyártásuk 1978-ban befejeződött. A beszerzések eredményeként 1977 nyarán Miskolcon valamennyi pótkocsis szerelvényt kivonták a forgalomból és ettől kezdve csak az 56 db. FVV típusú csuklós villamos alkotta az MKV villamos állományát. Ezt követően a városba csak az SGP kocsik beállításával tért vissza a pótkocsis közlekedés. Az FVV kocsik selejtezése 1982-ben kezdődött, az első három ajtós kocsit 1982 december 31-én törölték az állományból. Az FVV kocsik a Tátrák érkezése és a Diósgyőrbe vezető villamos pálya felújítása után már csak a 2-es vonalon közlekedtek, de néha kijártak Diósgyőrbe is.
100 | 150 | 151 | 152 | 154 | 158 | 161 | 162 | 167 | 168 |
169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 |