Pályaépítési és fenntartási gépek

A vasúti pálya építésére, átépítésére, fenntartására szolgálnak. Ide tartoznak az építőiparban használatos gépek - földmunkagépek, szállító-, emelőgépek, daruk, a beton előkészítés és bedolgozás gépei - valamint a vasúti pályaépítés és a vasúti pályafenntartás célgépei. Ezek a gépek az ágyazat, a vágány szakszerű kialakítására, karbantartására szolgáló munkagépek. Ágyazati munkákra  ágyazatrostáló gépek, ágyazatrendező gépek, ágyazatszél-rostáló gépek; vágány építésre és bontásra vágányfektető daruk, szerelő telepi daruk; vágányszabályozásra vágányszabályozó gépek használatosak. A pálya építési és fenntartási gépek körébe tartoznak a benzinmotoros- és a villanymotoros kisgépek, a mechanikus és hidraulikus vágány emelők.

Aláverő gépek

AG 853

Diósgyőri villamos végállomáson

2005. október 1.

AG 853

Diósgyőri villamos végállomáson

2005. október 1.

AG 853

Diósgyőri villamos végállomáson

2005. október 1.

AG 853

A gyári tábla

AG 853

Diósgyőri villamos végállomáson

2005. október 2.

AG 853

Diósgyőri villamos végállomáson

2005. október 2.

AG 853

Diósgyőri villamos végállomáson

2005. október 2.

AG 853

Diósgyőri villamos végállomáson

2005. október 2.

AG 853

Diósgyőri villamos végállomáson

2005. október 2.

Ágyazat rendező gépek

ARG-309

2004. április 1.

Miskolc-Tiszai

ARG-315

Miskolc-Tiszai

Vágány szabályozó- és tömörítő gépek

 

ASA-232

2004. április 1.

Miskolc-Tiszai

ASA-232

2004. április 1.

Miskolc-Tiszai

ASA-232

2004. április 1.

Miskolc-Tiszai

ASA-232

2004. április 1.

Miskolc-Tiszai

ASA-232

2004. április 1.

Miskolc-Tiszai

ASA-232

2004. április 1.

Miskolc-Tiszai

ASA-232

2004. április 1.

Miskolc-Tiszai

Ágyazatrostáló gépek

SBR 322

A Deutsche Gleis- und Tiefbau GmbH. tuladonában lévő gép Miskolc rendezőben 2004. október 31-én

SBR 322

A 24,7 méter hosszú gép oldalnézete

SBR 322

A gép baloldali elölnézete

SBR 322

A gép jobboldali elölnézete

SBR 322

A gép jobboldali hátulnézete

SBR 322

A gép baloldali hátulnézete

SBR 322

A gép gyári táblája

Univerzális darus jármű (UDJ)


Rakodódaruval felszerelt önjáró személy- és anyagszállító vasúti jármű a pályamunkák kiszolgálására, amely vasútikocsik és munkagépek vontatására is alkalmas. A járművön nyolc személy szállítható. A járművel 200 tonna tömegű szerelvény vontatható. Rakodófelülete 8 tonna teherbírású és hidraulikus úton a vágány tengelytől mindkét oldalra billenthető. Körbeforgó, különféle megfogó-szerkezetekkel felszerelt KCR-5000 típusú rakodódaruja 2-9 méter között változtatható gémkinyúlású.  A daru  gémkinyúlás mértékének függvényében 3000 kg és 1300 kg tömeg emelésére  képes. A jármű legnagyobb engedélyezett sebessége 80 km/óra.

 

UDJ-024

2005. március 23.

Kijáratra vár Miskolc-Tiszai pályaudvaron

UDJ-028

2003. november 30.

Miskolc Tiszain a XI csonkában

UDJ-028

2004. április 25.

Miskolc-Gömöri pályaudvaron

UDJ-028

2004. április 25.

Miskolc-Gömöri pályaudvaron

UDJ-028

Gyári tábla

UDJ-032

2005. július 18.

Debrecen

Új!

UDJ-038

2004. november 1.

Miskolc rendezőben

UDJ-038

2004. november 21

Szerencs állomáson a fűtőház mellett

DGKUm

DGKUm-2026

2005. március 17.

Egy dózátor kocsival kijáratra vár Miskolc-Tiszain

DGKUm-2026

2005. március 17.

Miskolc-Tiszain

DGKUm-2026

2005. március 17.

Miskolc-Tiszain

DGKUm-2031

2005. március 23.

Kijáratra vár Felsőzsolca állomáson

DGKUm-2031

2005. március 23.

Kijáratra vár Felsőzsolca állomáson

DGKUm-2031

2005. március 23.

A jármű oldalnézete

vissza az egyéb vasúti járművekhez