CFR / MAGÁN dizel mozdonyok

◄►


60/060/600/610

A II. világháború előtt Európa két legnagyobb teljesítményű dízelmozdonya közül az egyik Romániában üzemelt. Ennek a kétrészes mozdonynak a dízelmotorját és villamos berendezéseit Svájcban, járműszerkezeti részeit Németországban gyártották. Miután a román ipar nem volt felkészülve a nagyteljesítményű dízelmozdonyok gyártására, ezért a Román Államvasutak ebből a kétrészes mozdonyból kiindulva a nagy teljesítményű dízelmozdonyait a svájci Sulzer gyártól rendelte meg.  Az új mozdony teljesítményét úgy határozták meg, hogy az megfelelt az egyik egység teljesítményének. Ez a 060 DA sorozatú mozdony már futókerékpárok nélkül épült, lehetővé téve a mozdony teljes tömegének kihasználását a tapadási vonóerő kifejtése céljából. A mozdonyba négyütemű, 12 hengeres U elrendezésű feltöltéses dízelmotort építettek be, melynek teljesítménye 1690 kW. A dízelmotorral hajtott főgenerátor termeli a két forgóvázban elhelyezett három-három egyenáramú vontatómotor működéséhez szükséges áramot. A mozdony tömege 117 tonna, tengelyelrendezése Co' Co', engedélyezett sebessége 100 km/óra. A mozdonyon nem helyeztek el vonatfűtő berendezést, forgóvázait a nyomkarima kopás csökkentésére keresztkapcsolat köti össze. Szükség esetén két mozdony összekapcsolható és egy vezetőállásból vezethető. Az első hat mozdonyt Svájcban, a többit a romániai Craiovában gyártották. A mozdony típust a román vasutakon kívül a bolgár, a lengyel és a kínai vasutak részére nagy darabszámban gyártották.

60-0581-3 60-0648-0 60-1086-2              
                   
060-DA-005                  
                   
600 840-8 600 761-6 600 882-0 600 936-4            
                   
601 107-1                  
                   
                   
                   

480