M28 sorozatú tolatómozdonyok |
A mozdony eredeti MÁV sorozat száma M275 volt. A mozdonyokat a MÁVAG tervei alapján 1955-től kezdete gyártani a győri Magyar Vagon- és Gépgyár, Rába M 030 majd 1957-től M 033 típusjelzéssel. Az első típusjelzéssel készült mozdonyok mechanikus erőátvitelűek és a sorozaton belül az ezres pályaszám csoportba soroltak. A második típus hidromechanikus erőátvitelű mozdonyai a kétezres pályaszám csoportba kerültek. A MÁV részére 24 darab mechanikus és 10 darab hidraulikus erőátvitelű mozdony készült. Az iparvasúti járművek sorozat jele A21.
A mozdony főbb adatai: | |||
hossza ütközők között: | 8030 mm | szélső tengelytáv: | 3560 mm |
legnagyobb magassága: | 3463 mm | szolgálati tömeg: | 20 t |
legnagyobb szélessége: | 3150 mm | névleges teljesítmény: | 100 kW |
kerék átmérő: | 950 mm | legnagyobb sebesség: | 30/50 km/ó |
M28 sorozatú tolatómozdonyok
M28 1001 | M28 1002 | M28 1003 | M28 1004 | M28 1005 | M28 1007 | M28 1008 | M28 1010 | M28 1011 | M28 1012 |
M28 1013 | M28 1014 | M28 1022 | M28 2004 | M28 2005 | M28 2006 | M28 2008 | M28 2009 | M28 2010 |
A21 sorozatú iparvasúti tolatómozdonyok
A21 009 | A21 019 | A21 064 | A21 074 | ||||||