M32 |
A MÁV a Ganz-MÁVAG-ban 1972-től gyártott háromtengelyes, merevkeretes, könnyű tolató- és mellékvonali tehervonati szolgálatra tervezett dízelhidraulikus mozdonyból 56 darabot szerzett be. A mozdonyba épített 8 hengeres, V elrendezésű Ganz-Jendrassik motor teljesítménye 275 kW. A tolató-vonali átkapcsolóval - a sebesség felezése mellett - a vonóerő megkétszerezhető. A sorozat érdekessége, hogy előre és hátra iránynak külön hidraulikus hajtóműve van, ezért a mozdonynak nincs fogaskerekes irányváltója. A mozdony ipari sorozatjele A28.
A mozdony főbb adatai: | |||
tengely elrendezés | C | hossza ütközők között: | 9510 mm |
szolgálati tömeg: | 36 t | szélső tengelytáv: | 5100 mm |
legnagyobb tengelyterhelés: | 12 t | kerék átmérő: | 0920 mm |
legnagyobb sebesség: | 60 km/ó | bejárható legkisebb ívsugár: | 0050 m |
M32 2006
M32 2010
M32 2027
M32 2031
|
|
|
|||||
|
|
|
|||||
|
|
|
|||||
|
|
M32 2037
M32 2038
|
|
|
|||||
|
|
|
|||||
|
|
M32 2043 ► 2232 043-6
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|||||||||
|
|
|
M32 2047
|
|
|
|||||||||
|
|
|
M32 2052